Mirella Toivola ja Kristiina Holkko ovat tyytyväisiä Zipper`sin verkkokaupan saamaan suosioon.
Verkkokauppa on myös liikkeen näyteikkuna
20.1.2021
Farkkuputiikki Zipper`sissä eletään ajan hengessä
Taisto Järvinen
Farkkuputiikki Zipper`s Tuurissa on avannut verkkokaupan. Verkkokauppa on toiminut jo hieman yli kuukauden. Kokemukset kaupankäynnistä verkossa ovat jo tähän mennessä yllättävän positiivisia. Sähköisen kaupankäynnin lisäksi verkkokauppa on liikkeelle oivallinen näyteikkuna, jonka sivuilta voi tehdä vertailuja ja ostopäätöksiä. Monet tulevat sen jälkeen noutamaan tuotteet kivijalkaliikkeestä.
Yrittäjä Kristiina Holkko sanoo verkkokaupan perustamisen kyteneen ajatustasolla jo pitemmän aikaa. Kyselty verkkokauppaa on etenkin kesäsesonkien aikana. Verkkokauppa on lisäpalvelu, jonka toteuttamiseen osansa oli myös vallitsevalla koronvirustilanteella.
- Olemme suunnitelleet ja kehitelleet verkkokauppaa koko syksyn. Tavoitteemme oli saada kaupankäynti verkossa alkamaan jo aiemmin syksyllä, mutta saimme onneksi kaikki valmiiksi ennen joulua. Uskomme ostamisen verkossa lisääntyvän.
- Reilun kuukauden toiminnan perusteella voimme sanoa ihmisten löytäneen uuden toimintaamme täydentävän palvelun. Asiakkaita olemme verkkokaupan myötä saaneet eteläisimmästä Suomesta, pohjoiseen Suomeen saakka. Kivijalkakauppa Tuurissa tutulla paikalla on ja tulee olemaan toimintamme perustukijalka.
Mirella Toivola Zipper`sistä sanoo, että verkkokaupan sivuilla on nyt vajaa 300 tuotetta. Liikkeen tuotevalikoima on vielä huomattavasti verkkokaupan valikoimaa suurempi, mutta uusia tuotteita päivitetään ja lisätään sivuille jatkuvasti. Tulevaisuudessa valikoimat tulevat olemaan hyvin samanlaiset kuin Tuurin liikkeessä.
- Päivitämme uutuustuotteet ja kevään mallistot verkkokaupan sivuille sitä mukaa, kun tuotteita tulee ja onneksi saamme valmistajilta valmiit kuvamateriaalit. Firmoilta tulevat kuvat ovat ammattilaisten ottamia ja kuvissa on ammattimallit, joten ne ovat visuaalisesti hyvännäköisiä. Tarvittaessa otamme kuvia myös itse.
- Sivuille tulee paljon tuotetietoa. Voisi sanoa, että kaikki oleellinen tieto sinne laitetaan. Jokaisesta tuotteesta verkkoon tulee tavallisimmin 3-5 kuvaa, mutta jossain niitä saattaa olla jopa 7 ja jostakin voi olla vain yksi kuva, riippuen siitä kuinka paljon tuotteessa on yksityiskohtia.
Uutta oppimassa
Verkkosivujen luominen, päivitys on jatkuvaa työtä. Zipper´sin sivut ovat alan ammattilaisen toteuttamat. Sen sijaan sivuille tuotteiden ja tekstien lisääminen sekä kaikenpuolisesta näkyvyydestä huolen pitää yrityksen henkilökunta.
- Taustatyötä sivut ovat vaatineet paljon. On tehty sopimukset mm. maksupalveluista ja logistiikasta. Asiakkaiden käytössä on nyt laajat maksuvaihtoehdot ja kaikki yleisimmät kuljetuspalvelut.
- Verkkosivujen toteuttaja on kouluttanut meidät ylläpitämään ja päivittämään sivut ja häneltä saamme näissä asioissa apua nopeastikin tarvittaessa. Koulutusta käymme myös sosiaalisesta markkinoinnista tälläkin hetkellä, yhtenä iltana viikossa. Päivitämme verkkokaupan sivuja aina kun siihen aikaa löytyy. Asiakkaiden palvelu liikkeessä on kuitenkin aina ensimmäinen ja tärkein asia, ja tulee aina ennen päivityksiä, sanovat Kristiina ja Mirella.
Hyvää verkkokaupan tiimoilta on se, että uuden oppimista on ollut ja tulee jatkossa olemaan. Vaatetusalalle tulee nimittäin jatkuvasti uutuuksia, ja se vaatii mukana oloa ikuisen oppimisen reitillä.
Verkkokaupan myötä myös lisätietoja tuotteista kysytään sähköisesti. -Sähköpostilla ja puhelimitse on hyvä kysyä esimerkiksi vaatteiden kokojen tietoja ja muuta tarvittavaa. Vastaamme nopeasti ja autamme mielellämme. Paketit asiakkaille lähtevät jokaisena arkipäivänä. Lähes jokainen paketti saadaan matkaan tuotteen tilauspäivänä.
Farkkuputiikki
Zipper´s Oy
Onnentie 6
63610 Tuuri
06 512 5501
zippers.fi