Taina Sikanen on osaltaan ollut tekemässä Kian nopeaa nousua suosikkimerkkien joukkoon.
Taina Sikanen Seinäjoelta myynyt lähes 2000 uutta Kia-autoa
27.6.2019
Kia-autojen maahantuonnin aloittamisesta Suomessa tulee tänä vuonna kuluneeksi 15 vuotta. Heti alusta lähtien, vuodesta 2004, Kian huimaa nousua on ollut todistamassa ja ennen kaikkea tekemässä seinäjokinen myyntipäällikkö Taina Sikanen. Hän on myynyt 15 vuoden aikana lähes 2000 uutta Kia-autoa ja vaihtoautot päälle.
Alku uudella merkillä ei kuitenkaan ollut helppo.
”Alussa oli haastavaa, kun asiakkailla oli paljon ennakkoluuloja uuden merkin suhteen. Monet tulivat vain uteliaisuuttaan katsomaan uutta merkkiä. Aikamoista pohjatyötä piti tehdä, että saatiin asiakkaille luottamus merkkiin”, Sikanen muistelee.
Sikasen mukaan Kian läpimurto tapahtui vuonna 2006, kun merkki lanseerasi ainutlaatuisen seitsemän vuoden takuun ensimmäisen sukupolven cee’din esittelyn yhteydessä.
”Pitkän takuun myötä saatiin hälvennettyä asiakkaiden epäilyjä laadusta. Kia on noussut todella nopeasti täydestä tuntemattomuudesta menestyvien merkkien ja brändien joukkoon.”
”Kia on ajan hermolla”
Kia on kiistattomasti noussut yhdeksi luotetuimmaksi automerkiksi. Kia on tunnustettu neljänä peräkkäisenä vuonna laadukkaimmaksi volyymiautomerkiksi arvostetussa J.D. Power Initial Quality Study (IQS) -tutkimuksessa.
Sikasen mukaan laadun lisäksi Kian muita valtteja ovat olleet malliston nopea kehitys ja nuorekkuus.
”Kia on erittäin hyvin ajan hermolla. Mallisto on nykyaikainen ja meillä on uudet teknologiat nopeasti tarjolla esimerkiksi uusien hybridi- ja täyssähköautojen myötä. Nuorekkuutta korostetaan koko malliston muotoilussa sekä urheilullisin GT-ja GT-Line-mallein. Uusien teknologioiden käyttö on mahdollistanut sen, että Kia-malliston autot ovat pienipäästöisiä ja meidän ei tarvitse murehtia suurista autoveroista näiden mallien kanssa”, Sikanen jatkaa.
Kia on yksi edelläkävijöistä hybridi- ja sähköautomarkkinoilla. Tämä näkyy myös asiakkaiden kiinnostuksena sähköisiä malleja kohtaan.
”Näiden mallien kysyntä on ihan jokapäiväistä. Paljon on toki asiakkailla vielä näistä uusista käyttövoimista kysyttävää ja myyjän on oltava erittäin hyvin perillä asioista, jotta pystymme opastamaan asiakkaita heille oikeanlaisen auton valintaan”, Sikanen tähdentää.
Kannustaa naisia: ”Rohkeasti mukaan!”
Sikanen työskentelee J. Rinta-Joupilla Kia-osaston myyntipäällikkönä Seinäjoella. Hän on harvoja naismyyjiä verkostossa. Sikanen kannustaakin naisia alalle.
”Rohkeasti vaan mukaan! Tässä työssä naiset pärjäävät ihan yhtä hyvin kuin miehetkin. Tarvitaan vain iloista mieltä ja intoa myyntityöhön. Tämä on hauskaa hommaa mukavien asiakkaiden parissa”, Taina Sikanen rohkaisee.
Brand Director Anssi Liukkonen Kia-maahantuonnista kiittelee Sikasen omistautumista työhönsä.
”Taina Sikanen on loistava esimerkki pitkäaikaisesta sitoutumisesta Kiaan merkkinä. Olemme ylpeitä, että meillä on verkostossamme hänen kaltaisiaan, ennakkoluulottomia ammattilaisia, jotka ovat uskoneet mahdollisuuksiimme”, Liukkonen kiittelee.