Kyläkauppa nimettiin ehdolle Vuoden 2016 Leipäkauppa –kilpailussa. Nimitystä olivat vastaanottamassa Kyläkaupan puolesta Anne Perälä, Aki Peltoniemi, Jarkko Hakala, Jari Perälä ja Vesa Keskinen.

Kyläkauppa nimettiin ehdolle Vuoden 2016 Leipäkauppa –kilpailussa. Nimitystä olivat vastaanottamassa Kyläkaupan puolesta Anne Perälä, Aki Peltoniemi, Jarkko Hakala, Jari Perälä ja Vesa Keskinen.

Kyläkauppa ehdolla Vuoden 2016 leipäkaupaksi

21.10.2015

Kyläkauppa nimettiin ehdolle Vuoden 2016 Leipäkauppa –kilpailussa. Nimitystä olivat vastaanottamassa Kyläkaupan puolesta Anne Perälä, Aki Peltoniemi, Jarkko Hakala, Jari Perälä ja Vesa Keskinen.

Suomen Leipuriliitto ry järjestää Vuoden Leipäkauppa -kilpailun nyt jo kahdennenkymmenennen kerran. Valinta tehdään tällä kerralla hypermarkettien ja tavaratalojen sarjassa.

Leipuriliiton alueyhdistykset ovat asettaneet ehdolle Vuoden 2016 Leipäkaupaksi seuraavat kaupat, jotka julkaistiin maanantaina, Maailman Leipäpäivänä: K-citymarket Kouvola, Prisma Mylly, Raisio, Sokos Cityherkku, Tampere, K-citymarket Sello, Espoo, Prisma Länsi-Pori, Pori, Prisma Pietarsaari, K-citymarket Päiväranta, Kuopio, Prisma Keljo, Jyväskylä, Kyläkauppa Veljekset Keskinen, Tuuri, Prisma Imatra, Prisma Joensuu ja K-citymarket Kaakkuri, Oulu

Valinta etenee niin, että esiraati kiertää ehdolla olevien kauppojen leipäosastot tämän syksyn aikana ja valitsee niitä kolme finalistia. Lopullinen valitsijaraati valitsee voittajan näiden kolmen joukosta. Käynnit kaupoissa tehdään ennalta ilmoittamatta. Voittaja julkistetaan helmikuussa 2016 ja kauppa palkitaan ”Vuoden 2016 Leipäkauppa” -tittelillä.

Vuoden Leipäkaupan valinnassa arvosteluperusteita ovat tuotteiden tuoreus, valikoiman monipuolisuus, paikallisten, alueellisten ja valtakunnallisten leipomoiden tuotteiden saatavuus, leipäosaston siisteys ja järjestys sekä leipäosaston henkilökunnan asiantuntemus ja palvelualttius. Raati kiinnittää huomiota myös tuotteiden esillepanoon, leipäosaston omaleimaisuuteen sekä erityisruokavaliotuotteiden saatavuuteen. Vuoden leipäkaupan valinnassa painaa erityisesti se, että tuotteet ovat kotimaassa valmistettuja.

Kuluttajat arvostavat leivässä eniten tuoreutta ja makua, joista kaupan ja leipurin on huolehdittava yhteistyössä. Vuoden Leipäkauppa –kilpailu on yksi tapa edistää suomalaista leipäkulttuuria.

« Takaisin