Koski-Lammi Motorsportilla on tallitilat kahden kurkihirren alla. Työn alla tiimin Honda, jolla Heikki (2. oik) kisaa Kari Luoman (vas) kanssa. Hannu on hyvillään siitä, että myös Juho rakentaa jo autonsa itse ja hänelle jää enemmän aikaa seurustella vaikkapa yhteistyötahojen kanssa. Joita onkin sitten hiukan enemmän… Kuva: ksk

Koski-Lammi Motorsportilla on tallitilat kahden kurkihirren alla. Työn alla tiimin Honda, jolla Heikki (2. oik) kisaa Kari Luoman (vas) kanssa. Hannu on hyvillään siitä, että myös Juho rakentaa jo autonsa itse ja hänelle jää enemmän aikaa seurustella vaikkapa yhteistyötahojen kanssa. Joita onkin sitten hiukan enemmän… Kuva: ksk

Koski-Lammi Motorsportin vauhdissa SM-mitalien enteitä

2.7.2015

Koski-Lammi Motorsportilla on tallitilat kahden kurkihirren alla. Työn alla tiimin Honda, jolla Heikki (2. oik) kisaa Kari Luoman (vas) kanssa. Hannu on hyvillään siitä, että myös Juho rakentaa jo autonsa itse ja hänelle jää enemmän aikaa seurustella vaikkapa yhteistyötahojen kanssa. Joita onkin sitten hiukan enemmän… Kuva: ksk

Koski-Lammi Motorsportin vauhdissa SM-mitalien enteitä

Karisamuli Korpela, teksti

Jalasjärveläiset Koski-Lammin veljekset Hannu ja Kimmo tunnetaan jo pitemmältä ajalta ralleissa autokuntana, joka on myös menestynyt. Kaksikosta Hannua odottaa 30-vuotisjuhlat, sillä ura alkoi 1986.

- Se oli Lapua-rallissa Ari Haanpään kartturina, kertoo samana vuonna myös mm. Huissin jm-radan vihkiäiskilpailussa ajanut, joka ohjasti itse ensimmäisen kerran Pohjanmaa-rallissa 1988. Ja lopetti ralliuran kotikulmilla 000-autoa ohjastaen 2008.     

Nyttemmin myös muissa au-lajeissa kilpaillut kaksikko on siis himmannut tahtia ja Hannu keskittyy enemmän perustamansa Koski-Lammi  Motorsportin toimiin. Tiimipäällikkö itse kisaa vielä silloin tällöin jokkista, mutta isoin aika kuluu poikiensa Eeron (20), Heikin (18) ja Juhon (15) juoksevien asioiden ja mm. yhteistyötahokuvioiden tekemisessä unohtamatta rasvaisia kouria tiimin tallissa.  

- Eero on nyt kylläkin armeijassa ja palvelee Hämeenlinnaan siirretyssä Puolustusvoimien  Varusmies-soittokunnassa, ja katsoo mahdollista jatkoa jopa armeijan palveluksessa, kertoo Hannu Jalasjärven soittokunnassa musiikkioppinsa aloittaneesta, jolla m-urheilu jäi ainakin tänä vuonna taka-alalle.

Heikki ja Eero sen sijaan satsaavat siihen sitäkin enemmän. Ensimainitulla on takahistoriassa motocrossia pyttyineen sekä myös menestystä rallisprintin ja rallin nuoret luokissa. Viime vuonna parasta antia oli kuudes sija rallijuniorien SM -sarjan Nuoret Cupissa. Nyt satsataan Suzukin jälkeen Honda Civicillä rallin F-Cupin B-junioreihin ja tehdään muutamia pistoja myös em. junnusarjaan ja sprintteihin.

- Näyttää kyllä hyvältä, kertoo Heikki.

- Johdamme F-cupissa luokkaa kolmella voitolla maksimipistein(78) ja jos seuraavat kaksi osakilpailua menee yhtäänkään samoin, on homma paketissa jo ennen viimeistä osakilpailua.

Kartturina Heikillä on mies parhaasta päästä. Hän on pian huru-ukko sarjaan siirtyvä konkari, 80-luvulta asti autourheilussa kartanlukijana toiminut Kari Luoma Seinäjoelta.

- Heikki osaa ajaa, mutta tietty rytmi pitää vielä opetella, silloin koko suoritus on fyysisestikin helpompaa. Olemme toistaiseksi pysyneet ojien välissä, mutta lähelläkin on käyty. Onneksi kuski on oppinut, että kun käsken himmata, niin silloin himmataan. Ja pysytään tiellä, vaikka menohalut olisivat kuinka isot.

- Heikki onkin jo käynyt Suzukilla korkeakoulun, ainakin sata kertaa mettäs, kommentoi Hannu tuohon.

Juho kisaa rallin Nuoret Cupissa kartturinaan Pekka Mäkelä Jalasjärveltä. Menestystäkin on , mutta isommin yksilölaji rallisprintissä.

- Johdan koko cupia ja luokkaa kahden osakilpailun jälkeen yhdessä Laihian Jere Pensaan kanssa , kertoo V 1600 luokan Renault Clio ajokkinsa itse rakentanut.

- Voitin talvella Lapualla ja Jere oli toinen, Nurmijärven asfaltilla sijoitukset olivat päinvastoin. Tästä tulee mukavan tiukka kilpailu, kun jäljellä on vielä Raahen asfaltilla sekä Leppävirran ja Huittisten sorapohjilla ajettavat osakilpailut, tiimin nuorin selostaa.

- Ensi vuonna keskitytään enemmän rallin, jatkaa kaiket illat tallilla viihtyvä lopuksi.

(koskilammimotorsport.nettisivu.org)

« Takaisin