1.	Keskisen Kello Oy palvelee Tuurissa ja verkkokaupassa.  Uutuuksia tulee jatkuvasti valikoimiin, noin 5000 uutta tuotetta vuosittain. Odotettavissa on paljon uutuuksia kaikkiin tuotekategorioihin, lupaavat Jari Rajalampi ja Marko Keskinen älysormuksia esitellessään.

1. Keskisen Kello Oy palvelee Tuurissa ja verkkokaupassa. Uutuuksia tulee jatkuvasti valikoimiin, noin 5000 uutta tuotetta vuosittain. Odotettavissa on paljon uutuuksia kaikkiin tuotekategorioihin, lupaavat Jari Rajalampi ja Marko Keskinen älysormuksia esitellessään.

Keskisen Kellolla pitkät perinteet ja suosittu verkkokauppa

12.2.2025

Vivi Triballi

Vuonna 1982 Matti Keskinen ja Yrjö Jussila perustivat Keskisen Kellon, Veljekset Keskisen pihalle. Matti Keskinen halusi luopua yrityksestä vuonna 2009 ja kysyi pojiltaan Markolta ja Jarilta, josko nuoremman polven edustajat haluaisivat ostaa toiminnan. Niinpä yritys siirtyi nuorempien käsiin.

  • Meillä molemmilla on ollut suuri rooli verkkokaupan menestystarinassa. Yritys on kasvanut nopeasti ja vuonna 2020 myimme enemmistöosuuden A-lehdille. A-lehdet on perheyritys, monialayritys, jossa on muitakin tunnettuja verkkokauppoja, kuten Finnish Design Shop sekä perinteistä medialiiketoimintaa. Keskisen Kello on pitkään ollut johtava kellojen ja korujen verkkokauppa, kertoo taustoista Marko Keskinen.

Hän toimii nykyään ostojohtajana ja Jari kehitysjohtajana. Laura Whelan on yrityksen markkinointijohtaja ja Janne Sorakivi toimitusjohtaja. Tuurin kauppakeskuksen liikkeestä vastaa Jari Rajalampi. 

  • Meillä on hieman alle 40 vakituista työntekijää, mutta ruuhka-aikoina kiireavussa on vielä enemmän. Olemme kasvava yritys ja olemme paitsi nopea toimija, myös työllistämme monia paikallisia, kertoo Marko Keskinen.

Verkkokauppa on suosiossa

  • Meille tuli veljeni kanssa ajatus verkkokaupan perustamisesta jo ennen yrityksen ostamista. Halusimme katsoa, onko verkkokaupassa potentiaalia, ennen kuin ryhtyisimme kellokauppiaiksi. Armeijasta päästyään Jari ryhtyi tuumasta toimeen ja verkkokaupan ensimmäiset kuukaudet olivat sen verran lupaavia, että päätimme ostaa yrityksen, avaa Keskinen.

Isona verkkokauppana Keskisen Kello Oy pystyykin tuomaan suurimman valikoiman kuluttajille.

  • Volyymista johtuen, pystymme tarjoamaan paremman asiakaslupauksen kuin moni kivijalkaliike. Toimitamme kaikkialle Suomeen 1-2 arkipäivässä. Asiakkaat voivat ostaa rauhassa heille sopivana hetkenä huoletta verkossa. Tuotteilla on 60 päivän helppo ja ilmainen palautus, joten kokemus on riskitön ja nopea. Asiakkaat ja asiakastyytyväisyys ovat meidän yrityksen keskiössä ihan kaikessa mitä teemme, vakuuttaa Marko Keskinen.

Hän on toiminut ostojohtajana ja ollut yrityksessä jo yli 15 vuotta ja päätuoteryhmät ovat monipuolisia.

  • Verkkokaupassa päätuoteryminä myydään kelloja, koruja, sormuksia, lahjatavaroita, kellojen tarvikkeita, sykemittareita, älykelloja, kuulokkeita sekä uutena tuotealueena älysormuksia. Vuoden 2025 hittituotteena haluaisinkin nostaa esiin älysormukset, jotka tulevat nyt laajemmin kuluttajien saataville. Meillä on kaksi ominaisuuksiltaan johtavaa brändiä, Ringconn ja Ultrahuman. Näihin kannattaa tulla tutustumaan tänne Tuurin myymäläämme, niin sormuksen saa heti matkaan oikeassa koossa, suosittelee Keskinen.

Tilatut tuotteet toimitetaan Tuurissa myymälän yhteydessä sijaitsevasta varastosta.

  • Usein tämä tulee asiakkaalle yllätyksenä, että kaikki verkkokauppamme tuotteet ovat saatavilla myös Tuurin myymälästämme, heti mukaan. Toimitusaika kaikkialle Suomeen on 1-2 arkipäivää tilauksesta ja toimitustapoina kuluttajille tutut matkahuolto ja posti.

Myymäläpäällikkö vastaa liikkeen arjen sujumisesta

Myymäläpäällikkö Jari Rajalampi on työskennellyt Keskisen Kellon palveluksessa vuodesta

1990, joten 35 vuotta tulee pian täyteen. Hän tietää tarkalleen, milloin liikkeessä on kuhinaa.

  • Suurimmat sesongit meillä ovat joulu ja kesä. Kesällä, juhannuksesta koulujen

alkamiseen on kiireisintä, koska silloin on paljon lomalla olevia perheitä Tuurissa.

Mitä Keskisessä vierailevat asiakkaat sitten etsivät?

  • Tällä hetkellä korut ovat vahvasti asiakkaiden kiinnostuksen kohde, etenkin sormukset ja suuresta sormusvalikoimastamme saadaankin asiakkailta kiitosta päivittäin. Myös urheilu- ja älykellot sekä älysormukset ovat vahvasti mukana, unohtamatta perusrannekellojakaan, joista valikoima on Keskisen Kellossa erittäin suuri, kertoo Rajalampi.

Asiakkaita käy vuoden aikana kaikkialta Suomesta.

  • Asiakaskunta muodostuu pitkälti 100–150 kilometrin säteeltä, mutta jouluna ja lomakuukausina asiakkaita saapuu ympäri Suomea.

Rajalammen normityöpäivä muodostuu kaikista myymälän tehtävistä ja antaa iloa arjen keskelle.

  • Parasta tässä työssä on se, kun näkee että asiakas lähtee myymälästä sillä fiiliksellä

että me myymälässä saimme toteutettua toiveet täydellisesti, iloitsee Rajalampi.

« Takaisin