Arto Ulvinen lupaa Arto Auton henkilökunnan tekevän kaikkensa asiakkaiden eteen.
Arton Autossa palvellaan
11.11.2015
Tomi Olli
Tervajoella sijaitsevassa Arton Autossa on tehty kauppoja vuodesta 1988 lähtien. Omistaja Arto Ulvinen päätti perustaa yrityksen työskenneltyään sitä ennen palkallisena toisessa autoliikkeessä.
- Tuumasin tuolloin 22-vuotiaan päättäväisyydellä, että nyt laitetaan firma pystyyn. Niinpä marssin ensin pankkiin ja sen jälkeen hommat käynnistyivät, Ulvinen muistelee.
Arton Auton ensimmäinen puolivuotta pyöri pelkästään omistajan omin voimin, minkä jälkeen palkkalistoille tuli ensimmäinen työntekijä. Toiminta on paisunut vuosien saatossa melkoisesti, sillä tällä hetkellä myynnistä, huollosta ja konttorista vastaa viisitoista henkilöä. Määrä kasvaa lähiaikoina neljällä, kun Arton Autossa valmistuu laihialaisen Rakennus Mi & Re Oy:n operoima merkittävä laajennus.
- Uutta liiketilaa syntyy tammikuuhun mennessä 400 neliötä. Kyseessä on pitkään suunniteltu urakka, jonka tarkoitus on parantaa asiakkaiden viihtyvyyttä entisestään, kertoo Arto Ulvinen.
Asiakaspalvelu on muutoinkin Arton Autolle kivijalka.
- Haluamme tehdä parhaamme asiakkaiden eteen. On tärkeää, että ostaja saa itselleen haluamansa menopelin. Sama pätee huollonkin suhteen. Pyrimme palvelemaan silläkin sektorilla mahdollisimman joustavasti, Ulvinen lupaa.
Laaja valikoima
Arton Auto on Dacian, Hyundain, Isuzun, Renaultin, Subarun ja Suzukin merkkiliike. Valikoimasta löytyy luonnollisesti myös monien muiden merkkien vaihtoautoja. Kaikkiaan ostajaa odottelee jatkuvasti noin 250 menopeliä. Arton Auton huolto palvelee edustusmerkkien ohella myös kaikkia muitakin automalleja.
- Asiakkaita käy ympäri Suomea vaikkakin painopiste on luonnollisesti Pohjanmaalla. Hyvin usein ostaja tietää jo etukäteen mitä haluaa, sillä suurin osa kartoittaa autot etukäteen, Ulvinen kertoo.
Vuosien varrella on Arton Autossa nähty myös varsin persoonallisia kaupantekijöitä. Kerran menopeli vaihtoi omistajaa pienillä seteleillä.
- Ostaja maksoi takavuosina 15 000 markan auton 10 ja 20 markan seteleillä. Niitä olikin silloin pöydällä melkoinen pino, Ulvinen nauraa.
Joskus ostohinta on rävähtänyt tiskiin suoraan käsilaukusta.
- Silloinkin elettiin markka-aikaa. Varttuneempi pariskunta löysi tuolloin mieleisensä, noin 20 000 markan hintaisen auton. Maksuhetkellä rouva avasi mustan käsilaukun ottaen sieltä tukun rahaa. Hän laski kauppahinnan pöydälle, ja laittoi loput rahat tyytyväisenä käsilaukkuun, Ulvinen muistelee.
Lisätietoja www.artonauto.fi